سئو در ایران…
نوشته شده توسط : همیار من

 

سئو در ایران

امروز میخوایم در مورد سئو در ایران صحبت کنیم. تاریخچه سئو، وضعیت فعلی و پیش بینی های آینده سئو و… موضوعاتی هست که توی این مقاله در موردش بحث میشه. لطفا نظراتتون رو برامون بنویسید.

یکی از دوستای من که یکی از قدیمی کارهای سئو توی ایران هست یه روز داشت برام تعریف میکرد که حوالی سال ۸۰ وقتی آگهی “سئو کار” زدیم از قشر های مختلف و بی ربط اومدن برای مصاحبه، دلیلشم این بوده که هیچکی حتی اسم سئو رو نشنیده بود.

سئو توی ایران خیلی جوون و نو پا هست شاید کلا ۵ ساله که داره با این عنوانی که میبینیم کار میکنه هر چند به کار بردن عناوینی مثل “سئوکار” یا “سئو کردن سایت” از لحاظ نگارشی کاملا اشتباه هست اما خوب توی همین چند سال خیلی جا افتادن.

اگه سئو توی ایران نبود چه اتفاقی میوفتاد؟

مطمنا خیلی از شرکت های صنعتی، تاسیساتی، فروشگاه ها و …. هر چیزی الان دارن از سئو هست اینو به جرات میگم که شخصا ۲۰ تا شرکت رو میشناسم که اگر سایت نداشتن و سایتشون توی کلمات کلیدی مرتبط بالا نبود الان وجود خارجی نداشتن. پس با اینکه سئو خیلی توی کشورمون جوون هست اما اثرگذاریش خیلی زیاد بوده.

سئو در آینده؟

قبلا یک کلمه کلیدی متوسط(از لحاظ سختی) رو که توی گوگل سرچ می کردیم فقط ۳ یا ۴ لینک اول روی بهینه سازی سایتشون کار کرده بودن و بالاتر نمایش داده میشدن اما این روزا حتی روی کلمات کلیدی متوسط میبینیم که هر ۱۰ تا سایتی که بالا هستن برای این کار زحمت کشیدن و سایتشون رو بهینه کردن.

در آینده هم مطمنا این موضوع سخت تر و سخت تر میشه تا به جایی میرسه که تمام کلمات کلیدی برای ۱۰ لینک اولشون رقابت به وجود میاد.

نقش سئو کار ها

جالبترین داستان‌های کاری رو میشه از سئو کارهای ایرانی شنید. یه سری ها که کاملا ناخواسته اومدن توی این شغل جالبتر اینه که خیلیا گرافیست بودن خیلیا قرار بوده برنامه نویس بشن اما به نظرشونسئو راحت تر اومده و اومدن و دیدن که اصلا هم راحت تر نیست. یه سری ها هم که قبلا کارای تبلیغاتی انجام میدادن و ناخواسته اومدن سمت سئو.

این شغل هم مشکلات خودشو داره، اگه شما روزها و سال ها براش وقت بزارین و مطالعه کنید  ممکنه با کسی روبه رو بشین که با اجرای یه سری تکنیک های پیش پا افتاده روی یک سایت کار کرده و تونسته یک نتیجه نسبی بگیره و اسم خودشو میزاره “سئو کار” و با قیمت پایین حاضر خدمات بده. درصورتی که مطمنا اینجوری نیست برای اینکه اسم سئو کار رو روی خودتون بزارین باید خیلی تجربه کسب کنید و کلی هم مطالعه کنید.

نتیجه گیری

سئو توی ایران خیلی جای کار داره، خیلی ایده ها هستن که هنوز  پیاده سازی نشدن پس میتونه بستر خوبی برای اشتغال باشه. بهتره یکم به دید تخصصی تر به سئو نگاه کنیم و هر کسی که یه سری اصول اولیه رو در موردش میدونه اسم خودشو نزاره سئو کار تا کسایی که واقعا براش وقت گذاشتن جایگاه خودشونو داشته باشن.

نویسنده:تیم فنی همیار من





:: برچسب‌ها: سئو، سئو در ایران، بهینه سازی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: